´Het product verkoopt de streek en de streek verkoopt het product´.
- Met andere woorden hoe kunnen streekproducten en regiomarketing elkaar versterken?
- En wat houdt dat eigenlijk in, regiomarketing?
- Hoe geven we er lading aan?
- Welke coalities zijn noodzakelijk en welke rol kunnen overheden spelen?
Deze en andere vragen stonden centraal tijdens de werkconferentie ´Streken met smaak´, die op 27 november werd gehouden op Landgoed Rhederoord in De Steeg. Aan de conferentie namen 50 personen deel, vertegenwoordigers van streekproductenorganisaties, regionale overheden, regionale bureau´s voor toerisme en producenten van streekproducten. Het initiatief voor deze bijeenkomst is genomen door de stichting Streekeigen Producten Nederland (SPN). Samen met regionale organisaties zet SPN zich in voor streekproducten als onderdeel van een duurzame regionale economie.
Het verslag van de werkconferentie is te lezen onder:
De presentatie van de volgende spreker kan hier nog eens worden nagelezen:
Een provinciale aanpak van hoeve- en streekproducten – Tinne van Looy
plattelandscoördinator van de Provincie Antwerpen